WIDEO: Muzea komputerów i gier – zakładanie, potencjał i ograniczenia rozwoju
Serdecznie zapraszamy do zapoznania się z nagraniem prelekcji Łukasza Bazarnika z Muzeum Elektroniki w Krakowie pt. „Muzea komputerów i gier na tematycznych szlakach turystycznych – zakładanie, potencjał i ograniczenia rozwoju”.
W swoim wystąpieniu prelegent analizuje rolę muzeów komputerów i gier jako elementów tematycznych szlaków turystycznych. Zabiera nas w świat cyfrowej historii, ukazując proces zakładania takich placówek – od pozyskiwania eksponatów po wyzwania związane z finansowaniem i utrzymaniem sprzętu. Przedstawia także potencjał tych miejsc, podkreślając rosnące zainteresowanie retrogamingiem oraz możliwości współpracy z branżą turystyczną. Zwraca uwagę na interaktywne formy ekspozycji jako sposób na angażowanie zwiedzających. Na koniec wskazuje ograniczenia rozwoju, jednocześnie sugerując strategie, które mogą zapewnić muzeom stabilność i większą rozpoznawalność.
Nagranie powstało w trakcie seminarium naukowo-wdrożeniowego* pod hasłem „Na Turystycznym Szlaku Cyfrowego Dziedzictwa Kulturowego”, 27 stycznia 2025 roku, Uniwersytet Rolniczy w Krakowie.
*Wydarzenie zorganizowano we współpracy z Laboratorium Cyfrowego Dziedzictwa Kulturowego #LaboCDeK oraz Obserwatorium Rozwoju i Dziedzictwa Kulturowego Regionów Uniwersytetu Rolniczego w Krakowie w ramach projektu naukowo-badawczego: Mapowanie muzeów cyfrowego dziedzictwa kulturowego w Polsce (DigiMap).
Projekt „Większy potencjał nauk o zarządzaniu i jakości poprzez lepsze wykorzystanie kapitału polskiej wsi” (akronim: Zarządzanie URK) dofinansowany ze środków budżetu państwa w ramach programu Ministra Nauki pod nazwą „Regionalna inicjatywa doskonałości”, kwota dofinansowania 6 187 000,00 zł, całkowita wartość projektu 6 187 000,00 zł. Umowa nr RID/SP/ 0039/2024/01.